سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که عوض را باور کند ، در بخشش جوانمرد بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :116
بازدید دیروز :164
کل بازدید :306354
تعداد کل یاداشته ها : 468
103/9/13
9:43 ع
نفرت از یهود

نفرت جهانی از یهود

در سال 1649 اولیور کرامول حمایت مجلس انگلستان را برای اعدام چارلز اول به اتهام خیانت به کشور کسب می‌نماید.

پس از آن کرامول به یهودیان اجازه می‌دهد تا بار دیگر وارد انگلستان شوند. این عمل در واقع فرمان اخراج همیشگی یهودیان از انگلستان را که در سال 1290 توسط ادوارد اول صادر شده بود -و شرط کرده بود که هر یهودی که بعد از اول نوامبر 1290 در کشور باقی بماند اعدام خواهد شد- لغو می‌کرد.

ادوارد اول و فرمان اخراج یهودیان

در واقع انگلستان اولین کشوری نبود که یهودیان را از قلمرو خود اخراج می‌کرد. در ادامه فهرست ناقصی از تمام مناطقی آمده است که یهودیان در طی یک هزار سال گذشته، گاهی اوقات یا به دفعات از آن‌جا اخراج شده‌اند:

 

لیتوانی، 1945 فرانسه، 1306 جنوا، 1515
قلمرو پاپ، 1569 باواریای علیا، 1442 مسکو، 1891
فرانسه، 1182 نورنبرک، 1498 بلژیک، 1370
کولونی، 1424 اسلواکی، 1744 ماینتس، 1483
پرتغال، 1496 فرانسه، 1322 ناپل، 1533
مجارستان، 1582 هلند، 1444 اسلواکی، 1380
باواریای علیا، 1276 براندنبورک، 1510 ورشو، 1483
ماینتس، 1438 موراویا، 1744 ایتالیا، 1540
ناپل، 1496 ساکسونی، 1349 فرانسه، 1394
هامبورگ، 1649 براندنبورک، 1446 اسپانیا، 1492
انگلستان، 1290 پروس، 1510 ناپل، 1541
آوکسبورک، 1438 بوهمیا، 1744 اتریش، 1420
ناوار، 1498 مجارستان، 1360 ایتالیا، 1492
وین، 1669 ماینتس، 1462 پراگ، 1541

 

برنارد لازار (1) نویسنده‌ی مشهور یهودی در کتاب خود با عنوان «احساسات یهودستیزی در تاریخ و علل آن» که در سال 1894 به چاپ رسید، در خصوص اخراج یهودیان از قلمروهای مختلف این مطالب را بیان می‌دارد:

«اگر این خصومت یا حتا نفرت تنها در یک دوره‌ای خاص و یا در یک کشور نسبت به یهودیان ابراز می‌شد، روشن کردن علل محدود این بیزاری کاری بس آسان می‌بود؛ اما برعکس این جماعت در هر جامعه‌ای که اقدام به تشکیل اجتماع دادند، مورد نفرت واقع شدند؛ بنابراین از آن جایی که دشمنان یهودیان از نژادهای مختلف بودند، از آن جایی که آنان در کشورهایی بسیار دور از یکدیگر سکونت داشتند، از آن جایی که قوانین مختلفی بر آنان حکم فرما بوده و تحت نفوذ اصول متضادی بوده‌اند، از آن جایی که نه اخلاق مشابهی داشتند و نه رسم و رسوم یکسانی، از آن جایی که الهام‌بخش آنان گرایشات ناهمانندی بود که قدرت قضاوت همسان را از آنان سلب می‌کرد، علت اصلی احساسات ضدیهودی، همواره از وجود خود قوم اسرائیل نشأت گرفته شده است و نه آنانی که بر ضد این قوم به مبارزه پرداخته‌اند.»

برنارد لازار

پروفسور جسی اچ. هولمز (2) در کتاب خود تحت عنوان «یهودیان امریکایی»، احساسات مشابهی را بیان می‌دارد:

«بعید به نظر می‌رسد خصومت در قبال یهودیان در جای‌جای نقاطی از این جهان که یهودیان و غیریهودیان با هم معاشرت دارند، تنها یک پیش آمده بوده باشد. از آن جایی که یهودیان جزو مشترک این وضعیت به حساب می‌آیند، در ظاهر این‌گونه به نظر می‌رسد که دلیل این مسئله از خود آنان نشأت می‌گیرد تا گروه‌های بسیار مختلفی که چنان احساس بیزاری را نسبت به آنان ابزار می‌دارند.»

جسی اچ. هولمزجسی اچ. هولمز

پی‌نوشت‌ها:
1. Bernard Lazare
2. Jesse H. Holmes
منبع: اندرو کارینگتن هیچکاک ، صهیونیسم در مسیر سلطه ، برگردان: محمدیاسر فرحزادی ، تهران: نشر ساقی.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ شهید تهرانی مقدم : “فقط انسان های ضعیف به اندازه ی امکاناتشان کار میکنند” روحش شاد یادشگرامی راهش پر رهرو
+ خدایا مرا به خاطر گناهانی که در طول روز با هزاران قدرت عقل توجیهشان می‌کنم ببخش!‏ شهید دکتر چمران
+ "جبران خلیل جبران" معتقد است : ایمان بدون عشق شما را متعصب، وظیفه بدون عشق شما را بد اخلاق، قدرت بدون عشق شما را خشن، عدالت بدون عشق شما را سخت، و زندگی بدون عشق شما را بیمار می کند.
+ جالب است بدانید: حرفها سه دسته اند : دسته اول : گفتنی ها ، دسته دوم : نوشتنی ها ، و دسته سوم : قورت دادنی و خوردنی ها و دم بر نیاوردنی ها دو تای اول سبک ات می کنند سومی سنگینت
+ بزرگی گفت: اندوه و نشاط همواره دوشادوش هم سفر کنند و ممکن است در آن هنگام که یکی بر سفره ی شما نشسته است ، دیگری در رختخوابتان آرمیده باشد. شما پیوسته چون ترازویید بی تکلیف در میانه اندوه و نشاط
+ آدمها وقتی از هم دور میشوند تفسیر وعلتش اینه که خیلی وقته از خدا دور شدن!!!!! هر چند اگه ازشون بپرسی ممکنه این واقعیت رو تکذیب کنند وهزار بهانه بیارن ولی تو باور نکن..... دلی که با خدا باشد برای مردم میتپد.....
+ درصد کمی از انسانها نود سال زندگی میکنن"" ما بقی یک سال را نودبار تکرار می کنن.......
+ چه تقابل عجیبی است......... به دنیا می آییم ولی به آخرت می رویم.... آری برای رسیدن به آخرت باید از دنیا گذشت.......
+ به بزرگی گفتم: راست گفتی.... دزد به آدمی میزنه که ثروت هنگفتی داره وچه ثروتی بالاتر از ایمان..............
+ بزرگی می گفت: انسانها باید " شرافت" داشته باشند نه" شر" و" آفت"